معلمانه

یک گوشه دنج
معلمانه

اینجا گوشه دنجی است برای همه ناگفتنی های من وهمه معلمانم وشاگردانم ..انچه که یاد گرفته ام وبازهم یادخواهم گرفت ..گوشه دنجی است برای اشتراک همه لبخندهای که شاگردانم برایم به ارمغان اوردند ..همه حوادثی که روزگار برایم انها را معلمی کرده.
.معلمانه یک کلاس درس است ...
-------------------------------------------------.
معلم شدن "خاتون "قصه ای دارند به بلندای یک نگاه کریم ..به بزرگی لبخند امام حسن مجتبی ع

----------------------------------------------
از کتاب های درسی آن سال ها
عکس صفحه اولشان یادم است
که امیدش
به ما دبستانی ها بود
حالا بزرگ شده ایم آقا!
حال امیدتان چطور است؟
----------------------------------------
تردید مکن تصورش هم زیباست
ایوان حسن عجب صفایی دارد .
لبیک یا حسن ع

شوق پرواز...

دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۶ ب.ظ

عباس جان سلام  .
.امشب مهمان داری ..از عید قربان 1366تا فتح خرمشهر 95 همه این روزها را چشم انتطاری این مهمانی را کشیدم ..تمام روزهارا به امید دیدار تو درخواب شب کردم ومنتظر دیدارت ماندم اخر تو بد قول نبودی قول داد بودی روز عید قربان بیایی ..آن روزها به جای خانه خدا رفتی پیش خدا اما من میدانستم تو دیر یا زود مرا هم با خودت همراه خواهی کرد ...
میدانی آن روز که از سفر برگشتم رنگ لباس هایمان یک جور بود من سفید احرام پوشیده بودم وتو سفید شهادت ..صدای لبیک تو همه ایران را پر کرده بود .آن روزها خاطرت هست در نماز جمعه هم از پروازت وشهادتت حرف زدند.
تورا همه میشناختند از ان پیرمرد روستایی عباس اباد بگیر تا ان خلبان که برای امضای وامش مسافت طولانی را تا تهران طی کردی .تو برای همه عباس بودی رفیق بودی دوست بودی ..وبرای من یک معلم رفیق دوست داشتنی بودی بالام جان .
عباس عزیزم چند روز پیش مهمان داشتم برای عیادت امده بودند ..عطر حضورشان مرا شوق زندگی میداد ودعایشان مرا تا اوج پرواز داد ..
درد برهمه وجودم چنگ انداخته است .اما این دردها در برابر درد دوری تو هیچ است ..مدتهاست منتظرم بیایی دنبالم اما سلما وحسین ومحمد امانتهای تو مانع میشدند 
عباس جان نگران انها نباش .این روزها بازهم ایران ما پر شده است از عباس های بابایی که باز نگاهشان به اسمان است ..نمیدانم قرار است چند ملیحه حکمت دیگر چشم انتطار قول همسرش بماند ..نمی دانم قرار است چند هاجر به قربانگاه بروندتا جای انها ابراهیم برود پیش خدا ..
اه عباس چقدر حرف ناگفته برای همه این سالها نبودنت دارم ..همه این سالهایی که عباس بابایی فقط یک اسم نبود ..برای همه سالهای بزرگ شدن سلما بدون پدر.
برای همه سالهای ملیحه بودن بدون عباس ..
بوی اسپند می اید ..این بار هاجر به قربانگاه میرود ..این روزها دیگر اسماعیل چشم انتطاری میکشد شاید هاجر به بزرگی نگاه ابراهیم برگردد ..
عباس جان وقت زیادی ندارم ..همه منتطرند مردم قزوین برای خداحافطی با زنی که سالها بی عباس بودن را تحمل کرد تا عباس بابایی اسمانی بماند ..چمدان بسته ام وبار سفر اماده است سهم من از میهنم عباسی بود که تقدیم کردم ..
عباس عزیزم
برایم بگو از لحظه پرواز از شوق اسمانی شدن ..در استانه بهشت منتظر م باش امشب پر پرواز گرفته ام ...

**********************************************
شاگرد نوشت :
خبر فوت ملیحه حکمت در روز فتح خرمشهر عزیز حالم را عجیب بهم ریخت ..عباس بابایی امشب مهمان دارد 
+
شاگرد نوشت 2:
عباس بابایی:
مکه من این مرز وبوم است .مکه من ابهای گرم خلیج فارس است وکشتی هایی که باید سالم از ان عبور کنند .
عباس بابایی عزیز خیالت اسوده فرزاندنت هوای کعبه ات را تا اخرین قطره خون دارند .
+
خواندن کتاب پرواز بی نهایت واسمان عباس بابایی از نگاه همسرش را برای خواندن پیشنهاد میکنم ..عاشقانه ای است ناب .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۳
خاتون ...

نظرات  (۳)

سلام گلم!
یادمه هنوز بیست سالم نشده بود که "شوق پرواز"رو خوندم. رابطه ذهنی خوبی با شهید بابایی و همسرشون برقرار کردم. 
همیشه متانت و آرامش خانم حکمت برام زیبا و دلنشین بود...
تا این که خبر وصال ایشون به لقاءالله ، دوباره تمام خوانده هام رو در ذهنم مرور کرد... خدایش بیامرزد. 
دوست عزیزم!خیلی زیبا نوشتی. واقعا حس کردم خانم حکمت ساعتی قبل از رحلتشان نوشته اند.
آفرین. حظ بردم. احساسش کردم با تمام وجود. قلمت مستدام. 
بعد از خوندن این پست، سه گانی  نوشتم که تقدیم می کنم به شهید بابایی به بهانه پرواز ملیحه اش؛

دل بی تاب زمینی مرا،
"شوق پرواز"تو آرام کند؛
عاشقان را،نگهی رام کند.

روحشان شاد. 
پاسخ:
سلام خانوم دکتر جان .
عباس بابایی را با نیمه پنهان ماه از زبان ملیحه اش شناختم .قدم به قدم بزرگ شدن ملیحه با عباس و اسمونی شدن عباس با ملیحه ..
از الطاف شهید به خود تو همین سه گانی کافی است .مابقی حرفها بماند بین خودتان .
دل بی تاب زمینی مرا .
"شوق پرواز "تو آرام کند .
عاشقان را نگهی رام کند .
از اینکه معلمانه مخاطب پیگیر چون تو دارد به خودم میبالم .
۰۸ خرداد ۹۵ ، ۱۹:۵۵ سعید پارسا ارسنجانی
رحمت خداون به روح بزرگ نیمه پنهان شهدا
یعنی همسرانشان
۱۹ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۱۰ مسافر غریب
آنک درای فتح  ایمان پر شتاب است
این بانگ نسل سوم این انقلاب است
"گر صد حرامی صد خطر در پیش داریم
حکم جلو دار است سر در پیش داریم"

سر افراز باشید
قدم کلیک هایتان بر چشم
پاسخ:
سلام .خوش امدین .
‫سرمان هم برود باز محال است جهان / توی تاریخ ببینند حرم ات فتح شده
به شرط حیات ولیاقت چشم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">